Kampanjer
Twizzly är Sveriges ledande leverantör av kampanjer med brandade pizzakartonger och genomför sedan 2016 kampanjer med några av Sveriges mest välkända varumärken; bl.a. Amazon, Klarna och Coca-Cola. Nedan har vi samlat några av våra mest uppmärksammade kampanjer för att inspirera till fler.
BookBeat: Ny titel med Läckberg
Maj 2024
En av våra största författare, Camilla Läckberg, släpper en ny kriminalroman som kan strömmas via BookBeat. BookBeat väljer in brandade pizzakartonger i mixen och kampanjen sträcker sig över 3 veckor i utvalda städer runt om i Sverige, inklusive Stockholm.
Trocadero: Glöm inte drickan
Maj 2024
Valborg är studenternas största högtid. Det är också en högtid när det konsumeras väldigt mycket pizza, ofta medhavd i en pizzakartong. Trocadero vill med kampanjen, som löper i studentstäderna Lund, Uppsala och Linköping under 4 veckor, stärka associationen mellan varumärket och måltiden pizza samtidigt som man med en enkel uppmaning påminner konsumenterna om att inte glömma Trocadero till pizzan.
Coca-Cola: Maximera upplevelsen
Feb 2024
Visste du att Coca-Cola är svenskarnas favoritdryck till pizzan? Kanske inte så förvånande, med tanke på den starka varumärkesassociationen många har mellan måltiden och Coca-Cola. Detta vill Coca-Cola cementera med sin senaste kampanj där brandade pizzakartonger används som kommunikationsverktyg i ett antal utvalda städer runt om i Sverige. Detta är en i raden av alla uppmärksammade kampanjer Coca-Cola gjort tillsammans med Twizzly de senaste åren.
Amazon: Lansering av LOL (S2)
Dec 2023 / Jan 2024
Nyårsdagen är årets största pizzadag sett till konsumtion. Samtidigt släpps ett stort antal nya filmer och serier när många sitter hemma och njuter av ledigheten. En sådan är uppföljaren till succéserien LOL, som strömmas exklusivt på Amazon Prime Video. De blåa pizzakartongerna dekoreras med några av Sveriges mest välkända ansikten och pizzakartongerna hittas på utvalda pizzerior i Sveriges tre största städer; Stockholm, Göteborg och Malmö.
Pricerunner: Jämför allt
Nov 2021
Black Week i november är en av årets mest intensiva handelsveckor och miljarder och åter miljarder kronor spenderas utan att jämföra priset. Pricerunner vill uppmana konsumenter att "jämföra allt" innan man klickar på köpknappen och gör detta via brandade pizzakartonger i Stockholmsområdet under 2 veckor kopplat till Black Week.
Coca-Cola: UEFA Euros 2021
Jun 2021
Sverige spelar EM i fotboll och Coca-Cola vill vara med. Därför har Coca-Cola, tillsammans med det svenska kocklandslaget och herrarnas EM-trupp, tagit fram den officiella EM-pizzan som rullas ut med brandade pizzakartonger till pizzerior och influerare över hela landet. Bianca Ingrosso, Pernilla Wahlgren och Kenza är några av de influerare som uppmärksammat kampanjen och Aftonbladet är ett av mediehusen. Heja Sverige!